6e verzet
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
6e verzet
Ik kom dus van een Polo GTI, waarbij ook de DSG6 werd aangepast. Schakelde wat later op en ik moest echt even door naar 90 om hem naar de 6 over te laten schakelen. Nu ik het weer zelf moet doen, hele tijd geleden na 4 x DSG, vraag ik me af hoe de GTI rijders omgaan met de 6e versnelling. Ik heb sterk de neiging die alleen te gebruiken op echt lange stukken cruisen. Op korte stukjes houd ik hem gewoon in 5. Is dat herkenbaar?
Re: 6e verzet
Herkenbaar. In een Ibiza fr 1.0 tsi 115pk 6bak liet ik ‘m in de 5 met 85kmh. Pas bij 100 of harder ging ik schakelen naar de 6. Naar mijn idee trilt en vibreert de auto teveel met zo weinig toeren.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk
Re: 6e verzet
Dat was dan geen soepele Ibiza fr 1.0 tsi 115pk 6bak.
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: 6e verzet
Snap het wel, hij kan ook bij 80 of eerder al in de 6. Maar ik beperkt het maar tot echt langere stukken, waarbij het de moeite is.
Re: 6e verzet
Had nog geen 10dkm gelopen, jaartje oud als ik het me goed herinner. In de 6 rijden ging best prima hoor, maar het blokje tokkelde niet zo mooi meer. Motor liet d.m.v. geluiden blijken dat ie liever in de 5 reed met 85km/h.
De keer erna kreeg ik de 95pk met 5 bak mee. Die deed precies hetzelfde in de 5 met 85km/h. Qua toerental was het gelijk aan de 6 bak als ik het me goed herinner.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk