High Up! van Teun
High Up! van Teun
Allereerst de beste wensen!
Graag zou ik mezelf willen voorstellen op dit mooie platform. Mijn naam is Teun, ik ben 25 jaar en woon in het prachtige Overijssel. Sinds een maand ben ik trotste eigenaar van een witte High Up! Bluemotion uit 2012. De auto gebruik ik voornamelijk van en naar school. De Up heeft nu ~140.000 km op te teller en rijdt als een zonnetje.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Aanschaf 15" Waffle velgen
De auto werd geleverd met een set winterbanden op 14" Aspen velgen, zoals op de foto. Op jaarbasis zal ik veel km's gaan maken, daarom heb ik besloten om een losse set zomerbanden aan te schaffen in plaats van all-season. De zomerbanden zitten op 15" Waffle velgen.
Aanschaf Brodit ProClip
Voor navigatie gebruik ik Google Maps op mijn telefoon. Zelf ben ik geen fan van telefoonhouders met een zuignap en bevestiging aan een ventielatierooster wordt ook lastig in de Up. Ik heb daarom geinvesteerd in een houder van Brodit en ben hier zeer over te spreken! De houder zit stevig op zijn plek en zit op een fijne kijkhoogte.
Aanschaf OBDeleven
Al gauw kwam ik meerdere topics tegen over het aanpassen van diverse instellingen met VCDS/VAG-COM. Hier was ik erg nieuwsgierig naar en heb zelf een OBDeleven aangeschaft. Door middel van long coding heb ik meerdere opties aangezet zoals bochtverlichting, anti-carjack en coming home verlichting.
Mijn to do list:
Start-stop werkend krijgen
Het start-stop systeem werkt momenteel niet. Als ik na een tijd rijden de auto in zijn neutraal zet, komt het start-stop symbool in beeld met een streep er doorheen. Op het forum kwam ik dit topic tegen met daarin alle voorwaarden waaraan de auto moet voldoen, voordat het systeem in werking treedt. Voor zover ik weet wordt er aan alle voorwaarden voldaan. Ik kan er met mijn OBDeleven niets over terugvinden.
Cruise control inbouwen
Na verschillende topics doorgelezen te hebben over de inbouw van cruise control op de Up, heb ik besloten om zelf de uitdaging aan te gaan. Dit zal veel tijd gaan kosten, maar het lijkt me een leuk project waar ik veel van kan leren. Ik heb hiervoor een Cruise Control en MFA set besteld. Met de huidige BCM (1S0937090) zou dit geen probleem moeten zijn.
Armsteun inbouwen
Voor extra rijcomfort heb ik een originele armsteun besteld voor de Up. Deze ga ik ook zelf inbouwen (1S0061123A).
Hoedenplankkoordjes monteren
Bij het wegrijden kom ik er te vaak achter dat ik de hoedenplank omhoog heb laten staan. Dit los ik nu steeds op door middel van een tikje met de ijskrabber vanuit mijn stoel . Als ik genoeg moed heb verzameld om twee gaatjes te boren in mijn achterklep wil ik deze kleine aanpassing gaan doen, zoals hier is gedaan (2x 1M6867574A + 5G6863447).
Auto laten chippen
Als al het bovenstaande is gelukt wil ik de auto laten chippen om wat extra power uit het 60 pk blokkie te krijgen.
Ik zal het forum regelmatig afstruinen om te lezen over jullie eigen ervaringen, in de hoop hier wat van op te steken!
Teun
Graag zou ik mezelf willen voorstellen op dit mooie platform. Mijn naam is Teun, ik ben 25 jaar en woon in het prachtige Overijssel. Sinds een maand ben ik trotste eigenaar van een witte High Up! Bluemotion uit 2012. De auto gebruik ik voornamelijk van en naar school. De Up heeft nu ~140.000 km op te teller en rijdt als een zonnetje.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Aanschaf 15" Waffle velgen
De auto werd geleverd met een set winterbanden op 14" Aspen velgen, zoals op de foto. Op jaarbasis zal ik veel km's gaan maken, daarom heb ik besloten om een losse set zomerbanden aan te schaffen in plaats van all-season. De zomerbanden zitten op 15" Waffle velgen.
Aanschaf Brodit ProClip
Voor navigatie gebruik ik Google Maps op mijn telefoon. Zelf ben ik geen fan van telefoonhouders met een zuignap en bevestiging aan een ventielatierooster wordt ook lastig in de Up. Ik heb daarom geinvesteerd in een houder van Brodit en ben hier zeer over te spreken! De houder zit stevig op zijn plek en zit op een fijne kijkhoogte.
Aanschaf OBDeleven
Al gauw kwam ik meerdere topics tegen over het aanpassen van diverse instellingen met VCDS/VAG-COM. Hier was ik erg nieuwsgierig naar en heb zelf een OBDeleven aangeschaft. Door middel van long coding heb ik meerdere opties aangezet zoals bochtverlichting, anti-carjack en coming home verlichting.
Mijn to do list:
Start-stop werkend krijgen
Het start-stop systeem werkt momenteel niet. Als ik na een tijd rijden de auto in zijn neutraal zet, komt het start-stop symbool in beeld met een streep er doorheen. Op het forum kwam ik dit topic tegen met daarin alle voorwaarden waaraan de auto moet voldoen, voordat het systeem in werking treedt. Voor zover ik weet wordt er aan alle voorwaarden voldaan. Ik kan er met mijn OBDeleven niets over terugvinden.
Cruise control inbouwen
Na verschillende topics doorgelezen te hebben over de inbouw van cruise control op de Up, heb ik besloten om zelf de uitdaging aan te gaan. Dit zal veel tijd gaan kosten, maar het lijkt me een leuk project waar ik veel van kan leren. Ik heb hiervoor een Cruise Control en MFA set besteld. Met de huidige BCM (1S0937090) zou dit geen probleem moeten zijn.
Armsteun inbouwen
Voor extra rijcomfort heb ik een originele armsteun besteld voor de Up. Deze ga ik ook zelf inbouwen (1S0061123A).
Hoedenplankkoordjes monteren
Bij het wegrijden kom ik er te vaak achter dat ik de hoedenplank omhoog heb laten staan. Dit los ik nu steeds op door middel van een tikje met de ijskrabber vanuit mijn stoel . Als ik genoeg moed heb verzameld om twee gaatjes te boren in mijn achterklep wil ik deze kleine aanpassing gaan doen, zoals hier is gedaan (2x 1M6867574A + 5G6863447).
Auto laten chippen
Als al het bovenstaande is gelukt wil ik de auto laten chippen om wat extra power uit het 60 pk blokkie te krijgen.
Ik zal het forum regelmatig afstruinen om te lezen over jullie eigen ervaringen, in de hoop hier wat van op te steken!
Teun
Laatst gewijzigd door Teun op di 02 jan 2024, 22:14, 3 keer totaal gewijzigd.
- OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Re: High Up! van Teun
Hi Teun,Teun schreef: ↑di 02 jan 2024, 17:20Allereerst beste wensen!
Graag zou ik mezelf willen voorstellen op dit mooie platform. Mijn naam is Teun, ik ben 25 jaar en woon in het prachtige Overijssel. Sinds een maand ben ik trotste eigenaar van een witte High Up! Bluemotion uit 2012. De auto gebruik ik voornamelijk voor ritten van en naar school. De Up heeft nu ~140.000 km op te teller en rijdt als een zonnetje.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
Aanschaf 15" Waffle velgen
De auto werd geleverd met een set winterbanden op 14" Aspen velgen. Op jaarbasis zal ik veel km's maken maken, daarom heb ik besloten om een losse set zomerbanden aan te schaffen in plaats van all-season. De zomerbanden zitten op 15" Waffle velgen.
Aanschaf Brodit ProClip
Voor navigatie gebruik ik Google Maps op mijn telefoon. Zelf ben ik geen fan van telefoonhouders met een zuignap en bevestiging aan een ventielatierooster wordt ook lastig in de Up. Ik heb daarom geinvesteerd in een houder van Brodit en ben hier zeer over te spreken! De houder zit stevig op zijn plek en zit op een fijne kijkhoogte.
Aanschaf OBDeleven
Al gauw kwam ik meerdere topics tegen over het aanpassen van diverse instellingen met VCDS/VAG-COM. Hier was ik erg nieuwsgierig naar en heb zelf een OBDeleven aangeschaft. Door middel van long coding heb ik meerdere opties aangezet zoals bochtverlichting, anti-carjack en coming home verlichting.
Mijn to do list:
Start-stop werkend krijgen
Het start-stop systeem werkt momenteel niet. Als ik na een tijd rijden de auto in zijn neutraal zet, komt het start-stop symbool in beeld met een streep er doorheen. Op het forum kwam ik dit topic tegen met daarin alle voorwaarden waaraan de auto op dat moment moet voldoen, voordat het systeem in werking treedt. Voor zover ik weet wordt er aan alle voorwaarden voldaan. Ik kan er met mijn OBDeleven niets over terugvinden.
Cruise control inbouwen
Na verschillende topics doorgelezen te hebben over de inbouw van cruise control op de Up, heb ik besloten om zelf de uitdaging aan te gaan. Dit zal veel tijd gaan kosten, maar het lijkt me een leuk project waar ik veel van kan leren. Ik heb hiervoor een Cruise Control en MFA set besteld. Met de huidige BCM (1S0937090) zou dit geen probleem moeten zijn.
Armsteun inbouwen
Voor extra rijcomfort heb ik een originele armsteun besteld voor de Up. Deze ga ik ook zelf inbouwen (1S0061123A).
Hoedenplankkoordjes monteren
Bij het wegrijden kom ik er te vaak achter dat ik de hoedenplank omhoog heb laten staan. Dit los ik nu steeds op door middel van een tikje met de ijskrabber vanuit mijn stoel . Als ik genoeg moed heb verzameld om twee gaatjes te boren in mijn achterklep wil ik deze kleine aanpassing gaan doen, zoals hier is gedaan (2x 1M6867574A + 5G6863447).
Auto laten chippen
Als al het bovenstaande is gelukt wil ik de auto laten chippen om wat extra power uit het 60 pk blokkie te krijgen.
Ik zal het forum regelmatig afstruinen om te lezen over jullie eigen ervaringen, in de hoop hier wat van op te steken!
Teun
Welkom op het forum!
Mooie plannen heb je! en een gestructureerde lijst, hou hou ik van!
Wellicht dat de capaciteit van de accu een beetje minder geworden is waardoor de start/stop niet meer werkt.
Verwacht niet al teveel van het chippen van een on-geblazen motor.
EX: '17 UP! TSI
Re: High Up! van Teun
Dankjewel! De Up gaat vrijdag naar de garage voor een kleine beurt, ik verwacht dan meer duidelijkheid over de staat van de accu.OnlyWay=Up! schreef: ↑di 02 jan 2024, 20:31Hi Teun,
Welkom op het forum!
Mooie plannen heb je! en een gestructureerde lijst, hou hou ik van!
Wellicht dat de capaciteit van de accu een beetje minder geworden is waardoor de start/stop niet meer werkt.
Verwacht niet al teveel van het chippen van een on-geblazen motor.
Ik las op het forum dat de grootste winst voornamelijk behaald wordt boven 5000 toeren? Nu ben ik zelf niet iemand die bij elk stoplicht wegtrekt, maar een beetje vlot in kunnen voegen op de snelweg is altijd mooi meegenomen!
Re: High Up! van Teun
Welkom en wat een leuke en verstandige wensenlijst. Cruise control is idd een must maar over start stop zou ik me niet druk maken. Ik bedoel over het niet werken daarvan. Het is niet voor niets een optie die ook uitgezet kan worden.
PS Voor het boren van gaatjes heb je geen moed nodig want je hebt geen gaatjes nodig. In mijn high-up had ik gewoon papierklemmetjes op de rand van de hoedenplank gezet waaraan de touwtjes vastzaten. Boven de hoedenplank had ik twee kleine driehoekige kabelgootstukjes tegen de binnenwand van de achterklep gelijmd (zelfklevende versie). Oude veters als touwtje met knoopjes, een aan de papierklem en een wat dikkere voor boven het kabelgootstukje.
PS Voor het boren van gaatjes heb je geen moed nodig want je hebt geen gaatjes nodig. In mijn high-up had ik gewoon papierklemmetjes op de rand van de hoedenplank gezet waaraan de touwtjes vastzaten. Boven de hoedenplank had ik twee kleine driehoekige kabelgootstukjes tegen de binnenwand van de achterklep gelijmd (zelfklevende versie). Oude veters als touwtje met knoopjes, een aan de papierklem en een wat dikkere voor boven het kabelgootstukje.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: High Up! van Teun
Welkom op het forum. Leuke aanpassingen, en succes met je verdere mods.
Die van mij heb ik laten upgraden van 60 naar 75 pk: mijn ervaring is vooral dat de motor dan prettiger loopt, door een directere respons op het gaspedaal. Prima aanpassing, maar verwacht geen turboprestaties.
Die van mij heb ik laten upgraden van 60 naar 75 pk: mijn ervaring is vooral dat de motor dan prettiger loopt, door een directere respons op het gaspedaal. Prima aanpassing, maar verwacht geen turboprestaties.
De oplossing zoals Gert aangeeft had ik bij mijn eerste Mii ook toegepast, maar dan simpel met 1 koordje, dat voldoet prima. In mijn onderschrift vind je de link naar het topic over de Mii Style Ecomotive, met foto's hoe ik dat heb gedaan.Gert schreef: ↑di 02 jan 2024, 22:18PS Voor het boren van gaatjes heb je geen moed nodig want je hebt geen gaatjes nodig. In mijn high-up had ik gewoon papierklemmetjes op de rand van de hoedenplank gezet waaraan de touwtjes vastzaten. Boven de hoedenplank had ik twee kleine driehoekige kabelgootstukjes tegen de binnenwand van de achterklep gelijmd (zelfklevende versie). Oude veters als touwtje met knoopjes, een aan de papierklem en een wat dikkere voor boven het kabelgootstukje.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: High Up! van Teun
@Gert en @Autheo dankjewel voor jullie reactie!
Het start-stop systeem maak ik me niet erg druk over, maar ik ben wel benieuwd waar de error vandaan komt. Evt of er iets anders aan de hand is dan een lage accuspanning. Hier hoop ik vrijdag achter te komen.
Ik zal de methode met een simpel koordje overwegen. Ik laat het t.z.t. nog wel weten .
Het start-stop systeem maak ik me niet erg druk over, maar ik ben wel benieuwd waar de error vandaan komt. Evt of er iets anders aan de hand is dan een lage accuspanning. Hier hoop ik vrijdag achter te komen.
Ik zal de methode met een simpel koordje overwegen. Ik laat het t.z.t. nog wel weten .
Re: High Up! van Teun
Auto is terug van een grote beurt, waarbij ook de accu is vervangen. Start-stop doet het weer .
Onderdelen voor cruise control en armsteun zijn ook binnen, hier ga ik volgende week mee aan de slag.
Onderdelen voor cruise control en armsteun zijn ook binnen, hier ga ik volgende week mee aan de slag.
-
- Forum newbie
- Berichten: 8
- Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 23:33
- Locatie: N-W Overijssel
Re: High Up! van Teun
1S0061123A is het artikelnummer van Volkswagen, 1ST061123 is het artikelnummer van Skoda.
Ze lijken exact gelijk. Vraagje: zijn ze ook identiek? Koop je de Skoda armsteun dan verdien je al gauw een paar tientjes.
Groet,
Ad
Re: High Up! van Teun
Mooie kwaliteit foto trouwens
Volkswagen high up! Black Edition
2012
75 PK
2 deurs
2012
75 PK
2 deurs