Goedemorgen mede uppers!
Gister ben ik weer eventjes aan de gang geweest om iets kleins toe te voegen.
Ik kwam een tijdje terug iets tegen op het welbekende chineeswarenhuis wat ik eigenlijk wel grappig vond.
Nu wil ik niet dat mijn up een kermis attractie wordt maar vond dit toch enigszins stijl hebben.
Ik heb gebruik gemaakt van meerdere topics op dit forum om tot dit resultaat te komen en wil daardoor via deze weg iedereen daar voor bedanken voor de heldere en super uitleg!!
Ik wilde graag een logo projector in mijn deur hebben, en heb daarom dan ook maar de stoute schoenen aan getrokken gister!
Ik ben begonnen om mijn deurpaneel los te maken, is en blijft altijd wel een angstaanjagend klusje

:

- IMG_5150.JPG (66.06 KiB) 10230 keer bekeken
Dan krijgen we het vervelendste deel van de klus! Het doorvoeren van de kabel

! Na 1.5 uur wezen prutsen om d.m.v. een trekveer de stroomkabel via het gat schuin links boven de motor van het raammechanisme te krijgen, heb ik er maar voor gekozen om de kabel maar ergens anders uit te laten komen:

- IMG_5152.JPG (57.13 KiB) 10230 keer bekeken
Waar ik het meest tegen op zag was de kabel door het rubber heen te krijgen, maar met een nylon trekveer of stuk isolatie draad (let op dat er geen scherpe randen/haakjes aan zitten) was dit zo gebeurd. en vervolgens heb ik via het gat waar het rubber zich achter haakt de kabel naar binnen gebracht. Wees gerust!! het rubber kan er alsnog weer achter gehaakt worden om het gat weer af te dichten.

- IMG_5151.JPG (66.79 KiB) 10230 keer bekeken

- IMG_5153.JPG (55.42 KiB) 10230 keer bekeken
Ik wilde de kabel aangesloten hebben op de stekker van de binnenverlichting dus heb daarna de kabel naar boven gebracht via de A-stijl en de hemel bekleding. Het kapje aan de zijkant is er zeer makkelijk af te halen. Deze zit aan 3 punten vast, links onder vlak naast de A-stijl, recht daar boven en in het midden ten hoogte van de blower.

- IMG_5155.JPG (60.16 KiB) 10230 keer bekeken
De A-stijl krijg ik niet echt met gemak los en durfde hier ook niet met wat meer kracht nog harder aan te trekken. Ik zag helemaal boven in (scheiding A-stijl en hemel) dat daar ook een soort beugel zat als die van het deurpaneel waar je hem uit moet wippen. Maar omdat ik een wat stuggere kabel heb gebruik kon ik hem makkelijk omhoog drukken.

- IMG_5156.JPG (78.93 KiB) 10230 keer bekeken
Daarna heb ik de kabel over de hemel geduwd waardoor die uit het gat van de binnenverlichting kwam. Kabeltjes gestript en bij de stekker erin geprikt. Contact 1 is de min en contact 2 de plus.
Heb tot nu toe nog maar 1 kant gedaan en ga van de week aan de slag met de andere kant en ga dan het geheel netjes solderen. Maar na 2.5 uur lopen kloten was ik het wel een beetje zat en wilde ik het toch nog werkend krijgen

.

- IMG_5157.JPG (64.96 KiB) 10230 keer bekeken
Nou hier komt het dan... HET EINDRESULTAAT

(heb het logo uiteindelijk nog wel gecentreerd

)

- IMG_5158.JPG (124.95 KiB) 10230 keer bekeken