Update (Rooie) Up GTI
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Update (Rooie) Up GTI
Het is weer tijd voor een update voor de (Rooie)Up GTI.
Vorige week eindelijk stage 2 kunnen verwezenlijken bij JD Engineering. En wauw wat een verschil. Vanaf 2500 toeren helemaal tot het einde blijft ie doortrekken.
Het resultaat is 155pk en 262nm. Je merkt echt goed dat de auto veel vrijer kan ademen met de turbo elbow, inlegfilter en nu de downpipe met 200cell kat. Bijkomend voordeel is ook nog dat de auto zuiniger is geworden.
Ik heb er voor gekozen om de downpipe te laten aansluiten op de standaard uitlaat, waar ik zeker geen spijt van heb. 0,0 gedreun en net iets meer roffel. Bij constante snelheid is het precies hetzelfde als standaard en onder last hoor je net iets meer van de roffel.
Bij JD kreeg ik wel de tip om de grille te openen om koelere lucht aan te zuigen en de warmte beter af te voeren. Je zag ook bij de verschillende runs op de rollenbank dat de auto snel warm wordt en daarbij vermogen verliest.
Als je de grill open maakt moet dit minder zijn en blijft de auto constanter qua vermogen. Kortom we mogen nog even knutselen en aan de slag met een Dremel om de grille open te maken.
Bijgevoegd nog wat foto’s van het avontuur.
Vorige week eindelijk stage 2 kunnen verwezenlijken bij JD Engineering. En wauw wat een verschil. Vanaf 2500 toeren helemaal tot het einde blijft ie doortrekken.
Het resultaat is 155pk en 262nm. Je merkt echt goed dat de auto veel vrijer kan ademen met de turbo elbow, inlegfilter en nu de downpipe met 200cell kat. Bijkomend voordeel is ook nog dat de auto zuiniger is geworden.
Ik heb er voor gekozen om de downpipe te laten aansluiten op de standaard uitlaat, waar ik zeker geen spijt van heb. 0,0 gedreun en net iets meer roffel. Bij constante snelheid is het precies hetzelfde als standaard en onder last hoor je net iets meer van de roffel.
Bij JD kreeg ik wel de tip om de grille te openen om koelere lucht aan te zuigen en de warmte beter af te voeren. Je zag ook bij de verschillende runs op de rollenbank dat de auto snel warm wordt en daarbij vermogen verliest.
Als je de grill open maakt moet dit minder zijn en blijft de auto constanter qua vermogen. Kortom we mogen nog even knutselen en aan de slag met een Dremel om de grille open te maken.
Bijgevoegd nog wat foto’s van het avontuur.
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Update (Rooie) Up GTI
Hele mooie cijfers, volop rijplezier gegarandeerd 🥳
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Update (Rooie) Up GTI
Inderdaad heel gaaf.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Rosinfield
- Vagling liefhebber
- Berichten: 187
- Lid geworden op: do 06 aug 2020, 20:57
- Locatie: ZO Friesland
Re: Update (Rooie) Up GTI
Veel plezier er mee! Ik vind de winst tov stage 1 te gering in verhouding tot de kosten. Of hij inderdaad zuiniger is geworden valt na een week niet te zeggen. Dan zul je een langere, vergelijkbare periode moeten vergelijken (bij gelijkblijvend rijgedrag en rittenpatroon)
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Re: Update (Rooie) Up GTI
Dat is het zeker!
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Re: Update (Rooie) Up GTI
Dankjewel! Het is inderdaad een aardige investering voor maar +/- 10 pk en een paar nm. Ik moet wel zeggen dat je wel merkt dat het allemaal net wat lekkerder/soepeler ademt en loopt. Daarbij heeft ie een leuk niet storend roffeltje bij laag toerental, ondanks de standaard uitlaat.Rosinfield schreef: ↑do 27 apr 2023, 06:32Veel plezier er mee! Ik vind de winst tov stage 1 te gering in verhouding tot de kosten. Of hij inderdaad zuiniger is geworden valt na een week niet te zeggen. Dan zul je een langere, vergelijkbare periode moeten vergelijken (bij gelijkblijvend rijgedrag en rittenpatroon)
En een update op het verbruik. Tot dus ver valt het mij nog niet tegen, 1:20 is echt geen opgave. In de praktijk zit ik zo op 1:17.
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Re: Update (Rooie) Up GTI
Kleine update. Vorige week in Duitsland een set winterbanden opgehaald. Volgend jaar februari ga ik op wintersport met de auto en daarom was ik al een tijdje opzoek naar een set winterbanden.
Nu wilde ik graag een mooie liefst originele 15inch set. Via de dealer vragen ze maar liefst 1150 euro voor de 15 inch merano set.
Ik had er een paar op Marktplaats gezien die rond de 600-700 euro zaten. Uit nieuwsgierigheid ben ik toen gaan kijken bij Kleinanzeigen om te kijken of het misschien loont om in Duitsland een setje op te pikken.
Zo gezegd zo gedaan en heb ik een hele mooie set Borbet LV4 in 15 inch bemachtigd. De banden kon ik voor 380 euro ophalen in Meschede, wat betekend dat we ook nog een lekker stukje konden rijden met de Up GTI. Nu heb ik in Nederland al een aantal keer gas gegeven maar ik was toch benieuwd hoe hard de Up GTI kon. Resultaat hiervan is dat op een vlakke weg ik 221 op de teller heb gehad +/- 216 GPS. Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Ik had er wel 102 in gegooid aangezien ik toch in Duitsland was.
De specs van de velgen en banden zijn.
Borbet LV4 in 15 inch met een VW kapje.
De maat is 15 inch 6,5 J en et 33
De banden zijn Hankook WinterIcept RS3 in de maat 175/60/15 81H
Ik ben heel benieuwd hoe ze onder de auto gaan staan en bovenal hoe het rijdt. De velgen wegen geen drol voor mijn gevoel. Tot die tijd ga ik in ieder geval aan de slag met het open maken van de standaard grille en het plaatsen van nieuwe grilletjes in combinatie met de Cold Air Feed van Upgradehaus. Hierover later meer.
Nu wilde ik graag een mooie liefst originele 15inch set. Via de dealer vragen ze maar liefst 1150 euro voor de 15 inch merano set.
Ik had er een paar op Marktplaats gezien die rond de 600-700 euro zaten. Uit nieuwsgierigheid ben ik toen gaan kijken bij Kleinanzeigen om te kijken of het misschien loont om in Duitsland een setje op te pikken.
Zo gezegd zo gedaan en heb ik een hele mooie set Borbet LV4 in 15 inch bemachtigd. De banden kon ik voor 380 euro ophalen in Meschede, wat betekend dat we ook nog een lekker stukje konden rijden met de Up GTI. Nu heb ik in Nederland al een aantal keer gas gegeven maar ik was toch benieuwd hoe hard de Up GTI kon. Resultaat hiervan is dat op een vlakke weg ik 221 op de teller heb gehad +/- 216 GPS. Niet verkeerd al zeg ik het zelf. Ik had er wel 102 in gegooid aangezien ik toch in Duitsland was.
De specs van de velgen en banden zijn.
Borbet LV4 in 15 inch met een VW kapje.
De maat is 15 inch 6,5 J en et 33
De banden zijn Hankook WinterIcept RS3 in de maat 175/60/15 81H
Ik ben heel benieuwd hoe ze onder de auto gaan staan en bovenal hoe het rijdt. De velgen wegen geen drol voor mijn gevoel. Tot die tijd ga ik in ieder geval aan de slag met het open maken van de standaard grille en het plaatsen van nieuwe grilletjes in combinatie met de Cold Air Feed van Upgradehaus. Hierover later meer.
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Re: Update (Rooie) Up GTI
De grille en cold air intake feed zijn geïnstalleerd.
Het is even een middagje werk maar dan heb je als het goed is wel een koudere toevoer van lucht voor je Up.
De makkelijkste manier om de grille te openen is door rondjes te maken met een boormachine en deze vervolgens netjes te maken met een dremel of een multitool.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog best goed vind staan als de motorkap gesloten is. Het geeft de neus weer een iets sportievere look.
Het is even een middagje werk maar dan heb je als het goed is wel een koudere toevoer van lucht voor je Up.
De makkelijkste manier om de grille te openen is door rondjes te maken met een boormachine en deze vervolgens netjes te maken met een dremel of een multitool.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog best goed vind staan als de motorkap gesloten is. Het geeft de neus weer een iets sportievere look.
-
- Forum newbie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 08 aug 2023, 12:02
Re: Update (Rooie) Up GTI
Goedemiddag "(Rooie) UP GTI,
zelf net in bezit van een mooie rooie UP GTI 3drs, wil ook een cold air update plaatsen, wat heb jij aan je luchtfilter geplaatst en waar gekocht?
Groet, Wijnand
zelf net in bezit van een mooie rooie UP GTI 3drs, wil ook een cold air update plaatsen, wat heb jij aan je luchtfilter geplaatst en waar gekocht?
Groet, Wijnand
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Re: Update (Rooie) Up GTI
Ik heb een racingline turbo elbow en inleg filter. En de grille en intake scoop zijn van upgradehaus.VosWijnand-GTI2021 schreef: ↑di 08 aug 2023, 13:12Goedemiddag "(Rooie) UP GTI,
zelf net in bezit van een mooie rooie UP GTI 3drs, wil ook een cold air update plaatsen, wat heb jij aan je luchtfilter geplaatst en waar gekocht?
Groet, Wijnand
-
- Forum newbie
- Berichten: 5
- Lid geworden op: di 08 aug 2023, 12:02
Re: Update (Rooie) Up GTI
Hallo (Rooie) Up GTI,
Dank je wel voor je reactie, helaas "sold out", gaan we toch kijken voor de racingline cold air intake
Groet, Wijnand
Dank je wel voor je reactie, helaas "sold out", gaan we toch kijken voor de racingline cold air intake
Groet, Wijnand
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Re: Update (Rooie) Up GTI
Ah balen! Zo nu en dan zijn ze inderdaad uitverkocht. Vaak als je ze een bericht stuurt weet je wanneer ze weer op voorraad zijn. De volledige Racingline intake is sowieso ook een mooi systeem. Dan heb je veel afblaasgeluid.VosWijnand-GTI2021 schreef: ↑di 15 aug 2023, 17:51Hallo (Rooie) Up GTI,
Dank je wel voor je reactie, helaas "sold out", gaan we toch kijken voor de racingline cold air intake
Groet, Wijnand
De grilletjes zou ik gewoon in de gaten houden en kan je altijd later toevoegen. Het openen van de grille helpt wel echt goed met het omlaag halen van de inlaat temperatuur, ongeacht welke intake je neemt.
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Update (Rooie) Up GTI
Vraagje, waar kan ik zo een honingraat grill op de kop tikken?
Grtz GunSpeed
Grtz GunSpeed
up! Black BMT 75pk 3d
- OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Update (Rooie) Up GTI
Hier zijn ze onder andere te bestellen:
https://theupgrade.haus/collections/ext ... et-grilles'
Let wel op de invoerrechten..
EX: '17 UP! TSI
-
- Forum newbie
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 02 mar 2023, 08:58
Re: Update (Rooie) Up GTI
Het is weer een tijd voor een update hier op het forum.
Een tijdje geleden inmiddels heb ik een schroefset geplaatst onder de UP. In het begin was ik best sceptisch met hoe groot het verschil zou zijn met het standaard onderstel echter overstijgt het onderstel mijn verwachtingen.
Als ik heeel eerlijk ben heb je naast minimaal een stage 1 en een schroefset niks anders nodig. De auto is volledig getransformeerd. Er zit op dit moment een ST schroefset onder (KW minus inox). De auto heeft veel minder rol en voelt comfortabeler en volwassener aan. Weggedrag is veel strakker en voorspelbaarder waardoor het meer zekerheid biedt. Als laatste plus punt staat de UP nu echt zoals die moet horen.
Zijn er dan ook nadelen. Naast dat het natuurlijk een paar euro kost om de schroefset aan te schaffen is het enige nadeel dat hij af en toe aanloopt op de plastic “spoilertjes” die in de wielkasten zitten. Dit zou opgelost kunnen worden door hem ietsjes hoger te schroeven of die spoilertjes weg te halen. Voor de rest alleen maar pluspunten en in mijn ogen een must have.
Verder nog een paar foto’s van hoe de UP er nu bij staat.
Volgende Upgrade is een resonated uitlaat van Milltek. Nog zoekende dus mocht iemand er nog 1 hebben liggen, let me know!!
Een tijdje geleden inmiddels heb ik een schroefset geplaatst onder de UP. In het begin was ik best sceptisch met hoe groot het verschil zou zijn met het standaard onderstel echter overstijgt het onderstel mijn verwachtingen.
Als ik heeel eerlijk ben heb je naast minimaal een stage 1 en een schroefset niks anders nodig. De auto is volledig getransformeerd. Er zit op dit moment een ST schroefset onder (KW minus inox). De auto heeft veel minder rol en voelt comfortabeler en volwassener aan. Weggedrag is veel strakker en voorspelbaarder waardoor het meer zekerheid biedt. Als laatste plus punt staat de UP nu echt zoals die moet horen.
Zijn er dan ook nadelen. Naast dat het natuurlijk een paar euro kost om de schroefset aan te schaffen is het enige nadeel dat hij af en toe aanloopt op de plastic “spoilertjes” die in de wielkasten zitten. Dit zou opgelost kunnen worden door hem ietsjes hoger te schroeven of die spoilertjes weg te halen. Voor de rest alleen maar pluspunten en in mijn ogen een must have.
Verder nog een paar foto’s van hoe de UP er nu bij staat.
Volgende Upgrade is een resonated uitlaat van Milltek. Nog zoekende dus mocht iemand er nog 1 hebben liggen, let me know!!