kabels voor tweeters vanaf A stijlen trekken...

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Karkonoski
Forum newbie

kabels voor tweeters vanaf A stijlen trekken...

Bericht door Karkonoski » wo 24 feb 2016, 20:56

Hoi luitjes,

Na al enkele uurtjes bezig te zijn geweest met het vervangen van de standaard speakers in mijn Move UP kom ik nu echt niet meer verder. Het Forum heeft me tot nu geweldig geholpen met o.a. het verwijderen van de deurpanelen wat dankzij de handleiding redelijk goed en snel verliep.

Ben dus van plan om mijn standaard speakers te vervangen door Focal ISS 165. De tweeters wil ik in de A-stijlen bouwen. Inmiddels 2 nieuwe stijlen ontvangen met gaatjes want de originele hadden dit niet. Op het forum lees ik dat het niet te doen om de tweeter kabels door te trekken richten de deuren en dat het wordt aangeraden om ze op de speakerkabels in de kabelbundel aan te sluiten.

Nu heb ik heb de kabelbundel, die bij de hendel om de motorkap te openen zit, goed bekeken maar daar zitten ze niet in. Als ik goed kijk lopen de kabels vanuit de deuren naar boven toe dus daar kom ik niet bij. Enige optie lijkt me nu om de radio te demonteren maar daar is weer speciaal gereedschap voor nodig wat ik niet in huis heb. Heb wel inmiddels deze handleiding bekeken op http://workshop-manuals.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Zie ik wat over het hoofd of zit er echt niks anders op on de radio te demonteren? Ik heb op het forum gelezen dat er meerdere gebruikers zijn die zelf tweeters hebben gemonteerd in de A-stijlen.

Hoor ut heel graag en natuurlijk bedankt

-bassie-
Forum newbie

Re: kabels voor tweeters vanaf A stijlen trekken...

Bericht door -bassie- » wo 24 feb 2016, 21:22

Je kan je tweeters gewoon bij de uitgang van je radio er bij zetten, ook bij een composet zou je hier je regelaar er tussen kunnen plaatsen.

ik heb gewoon de radio er uit gehaald en middenconsole dan kon ik er zo bij en de draden trekken.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 24 feb 2016, 21:25

Welkom! Met deze vraag kan ik je helaas niet verder helpen maar er zijn hier zeker mensen die dat wel kunnen! :D
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Karkonoski
Forum newbie

Bericht door Karkonoski » do 25 feb 2016, 10:10

nog een vraagje... Gisterenavond al eens gaan kijken of ik de radio eruit krijg.

Volgens de handleiding op http://workshop-manuals.com/volkswagen/up" onclick="window.open(this.href);return false; moet je het schuifje van de luchtcirculatie helemaal naar links duwen om deze te verwijderen. Dit heb ik gisteren al eens geprobeerd maar lijkt muurvast te zitten. Is dit inderdaad correct of moet je er misschien toch aan trekken ipv naar links bewegen.

Ben bang dat ik wat kapot maak...

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » do 25 feb 2016, 11:16

Ik heb de tweeters aangesloten op de kabelboom die loopt onder het dashboardkastje richting de deurdoorvoer.
Je kunt daar het rubber van de deurdoorvoer losttrekken van het chassis. Hetzelfde heb ik gedaan aan de bestuurderskant, net onder het zekeringskastje wat daar zit.

Je moet wel even weten welke kabels je door kunt knippen en doorverbinden.

Plaats reactie