Eerste versnelling
Eerste versnelling
Bij koude motor gaat de up met veel moeite in de eerste versnelling. Met warme motor gaat dit gewoon zoals het hoort. Iemand een idee?
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Re: Eerste versnelling
Heb ik ook wel eens. Heel even de koppeling op laten komen. Derde versnelling inleggen en opnieuw naar de één. Opgelost. Doordrukken kan ook maar dat voelt niet fijn.
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com
- damianw26
- Donateur member
- Contacteer:
Ik heb exact hetzelfde, alleen wel als het wat kouder is anders is het meteen soepel vanaf de start. En soms is het dagen niet en dan weer een aantal keer achter elkaar geen touw aan vast te knopen... Hetzelfde heb ik trouwens bij de remschijven, soms trilt de auto maar vaak niet.AdriaanAJ schreef:Bij koude motor gaat de up met veel moeite in de eerste versnelling. Met warme motor gaat dit gewoon zoals het hoort. Iemand een idee?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...

-
- Forum eindbaas
Is redelijk normaal te noemen, is met de achteruit versnelling net zo..
Gewoon even een keer opnieuw koppelen.
Gewoon even een keer opnieuw koppelen.
Doen alle auto's. Zelf heb ik het 's morgens ook wel eens. Dat ik wat moeilijk op gang kom. Als de kachel eenmaal lekker snort gaat het wel weer.
Hier hebben een aantal merken last van. Maar ik doe hem eerst in z'n 2 en dan door naar 1 en dat werkt prima.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.
Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue
de tandwielen willen dan niet goed in elkaar grijpen.
gewoon de auto in een andere versnelling iets naar voren rijden(paar cm al voldoende) en dan schakelen naar de eerste of de achteruit (naar gelang welke versnelling je nodig hebt)
dit heeft niks te maken met merk auto,het kan altijd gebeuren.
gewoon de auto in een andere versnelling iets naar voren rijden(paar cm al voldoende) en dan schakelen naar de eerste of de achteruit (naar gelang welke versnelling je nodig hebt)
dit heeft niks te maken met merk auto,het kan altijd gebeuren.
- TwitNour
- Donateur member
- Contacteer:
Heb ik inderdaad ook. Tips zoals hierboven beschreven werken altijd. Voornamelijk de eerste keer als je de auto net hebt gestart. Daarna komt het probleem niet meer voor bij mij.