Alles over VAGCOM instellingen

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Pup!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 11:32

Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Pup! » zo 25 nov 2012, 09:28

Binnenkort wordt onze Up! afgeleverd en ik vraag mij af of ik op voorhand al een aantal VAGCOM instellingen moet laten aanpassen door de dealer. Met behulp van de zoekfunctie kwam ik onderstaand lijstje tegen.

Vraag 1: zijn dit alle instellingen die aangepast kunnen worden of zijn er meer?
Vraag 2: kunnen we per instelling aangeven wat het inhoudt en het nut van de aanpassing is?

--------------------------------------

Bochtverlichting via mistlampen

Bochtverlichting via knipperlicht

Anti-Carjacking

Tear wiping voorzijde: wat houdt dit in?

Spiegelverwarming via achterruit verwarming activeren: hoe wordt de spiegelverwarming anders geactiveerd?

Comfort turn signal aanpassen: wat houdt dit in?

Coming home verlichten activeren (door het seinen met grootlicht)

Parkeerlicht activeren: is dit niet standaard?

Seat belt warning off

Verbruiksmeter omzetten naar Km/L

Dakraam Comfort opening
Laatst gewijzigd door Pup! op zo 25 nov 2012, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Pup!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 11:32

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Pup! » zo 25 nov 2012, 09:38

Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om i.p.v. dagverlichting de nachtverlichting (voor- en achter) standaard altijd 'aan' te zetten bij het starten.

Bij onze andere auto hebben we de verlichting namelijk altijd op nachtverlichting 'aan' staan, zet je de motor uit gaat ook de verlichting uit. Omdat we zo gewend zijn aan het feit dat de verlichting altijd aan is vrees ik dat we vergeten de verlichting zelf aan te zetten op het moment dat we met de Up! rijden. Oplossing?

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Antera » zo 25 nov 2012, 13:25

de dealer kan dit nagenoeg geen van alle. dit omdat ze het niet weten of de coderingen niet kennen.

Mocht je willen mag je gezellig hier langs komen of bij de aankomende Meeting voor o.a. ook vagcom aanpassingen en meteen gezellig wat kletsen:

VAG-COM Meeting zondag 9 december 2012

even uitleg over de opties:

Bochtverlichting via mistlampen als je stuurt en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt

Bochtverlichting via knipperlicht als je knipperlicht aan zet en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt

Anti-Carjacking deuren automatisch op slot bij 15km.u en van het slot als je de sleutel uit je contact haalt

Tear wiping voorzijde: wat houdt dit in? als je de voorruit sproet stopt de wisser na een aantal keer en doet niks meer. ALs je die activereerd dan wacht hij nog een aantal seconde en wist nog 1x ( laatste druppels weg vegen)

Spiegelverwarming via achterruit verwarming activeren: hoe wordt de spiegelverwarming anders geactiveerd? met een aparte knop in je deur van de spiegelverstelling

Comfort turn signal aanpassen: wat houdt dit in? als je je knipperlicht hendel 1 tikje geeft knippert hij standaard 3x dit kan je omzetten naar 4 of 5x

Coming home verlichten activeren (door het seinen met grootlicht) als je de auto stil zet en je contact uit en dan een keer met je grootlicht seint dan blijven je koplampen nog een ingestelde waarde na branden waarna ze vanzelf uit gaan

Parkeerlicht activeren: is dit niet standaard? Nee

Seat belt warning off Gordel waarschuwing uit

Verbruiksmeter omzetten naar Km/L staat standaard liter/100km

Dakraam Comfort opening met je sleutel je dakraam bedienen
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

RickUP
Vagling liefhebber
Berichten: 119
Lid geworden op: do 16 aug 2012, 22:46
Locatie: Oldebroek

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door RickUP » zo 25 nov 2012, 18:19

Mooie uitleg !
We´re going UP! UP! UP!

Zwarte Take UP! BMT 60 pk 5Deurs Climatic Comfortpack Armsteun Dorpellijsten Korte VW Polo Antenne.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door TV_UP! » zo 25 nov 2012, 19:00

Zijn er buiten deze instellingen die hier zijn beschreven nog andere instellingen mogelijk??
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Antera » zo 25 nov 2012, 19:03

op dit moment geen andere aanpassingen bekend en mogelijk
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door TV_UP! » zo 25 nov 2012, 19:07

Ok dank je wel.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Pup!
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 11:32

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Pup! » zo 25 nov 2012, 19:56

Top, bedankt voor de toelichting.
Ideaal zo'n forum!

Weet je toevallig of het ook mogelijk is de nachtverlichting altijd automatich aan te laten gaan na het starten?

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Antera » zo 25 nov 2012, 21:09

Nachtverlichting?

altijd licht aan bedoel je? dat is mij nog niet bekend maar kan ik eventueel 9 december meteen even onderzoeken
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

stofzuiger7
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:52
Locatie: Provincie Up!trecht

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door stofzuiger7 » zo 25 nov 2012, 23:44

Ik heb ook nog een vraagje!!

Je dagrijverlichting gaat op 50% branden als je gewoon licht aan heb! is dit aan te passen dat ze of helemaal uit gaan of gewoon volle 100% blijven branden.
Het liefst 100% natuurlijk!

stofzuiger7
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 10:52
Locatie: Provincie Up!trecht

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door stofzuiger7 » zo 25 nov 2012, 23:45

Oja en nog iets! moet je je opgeven voor 9 december? ik weet namelijk nog niet of ik kan!
of kan je ook gewoon langs komen, en dan ook de aanpassingen uitvoeren??

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Psycho_Mantis » ma 26 nov 2012, 08:59

Antera schreef: Bochtverlichting via mistlampen als je stuurt en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt

Bochtverlichting via knipperlicht als je knipperlicht aan zet en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt
Het werkt tot 40 km/h
Ik weet niet waar iedereen die 30 km/h vandaan haalt, maar bij mij gaan ze echt al aan als ik onder de 40 km/h rij :D

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Antera » ma 26 nov 2012, 19:36

stofzuiger7 schreef:Oja en nog iets! moet je je opgeven voor 9 december? ik weet namelijk nog niet of ik kan!
of kan je ook gewoon langs komen, en dan ook de aanpassingen uitvoeren??
aanmelden is vrijblijvend maar je mag dan zeker aan komen waaien, Afmelden kan altijd nog
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

MCP
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 20:09

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door MCP » ma 12 aug 2013, 22:05

Hallo ik heb vandaag Vagcom / VCDS gekocht samen met 2 vrienden die ook beiden vag autos rijden,

Nu vraag ik me af waar / met welk regelapparaat ik me schuifdak met de sleutel kan laten sluiten en hoe ik de achterlichten kan laten branden ???

De rest van de onderdelen die gewijzigd kunnen vond ik redelijk snel maar niet de 2 bovenstaande,

Wie geeft me een tip / advies ?

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Xanderv » ma 12 aug 2013, 22:35

Lichten laten branden heb je een andere module voor nodig, zit niet standaard op de boordcomputer. Panoramadak weet ik niet zeker maar de ramen zijn ook niet op de computer aangesloten dus die kun je niet met de sleutel dicht doen. Ben bang dat je panoramadak ook niet kan.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door GuidoUp » di 13 aug 2013, 06:01

Het panoramadak wel... ;)

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Skyline737
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 14:29
Locatie: Bollenstreek

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Skyline737 » di 13 aug 2013, 13:14

Waar heb je de rest van die opties gevonden hoe en waar je deze moet aanpassen? Linkje? Kan per PB!
(Heb zelf ook deze gegevens wel gevonden, maar ben benieuwd waar jij ze vandaan hebt)
De Up! verkoper... ;-) :D

tacotv
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 23 aug 2013, 19:57

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door tacotv » vr 13 sep 2013, 19:31

Komt er nog een keer zo'n meeting ?


Antera schreef:de dealer kan dit nagenoeg geen van alle. dit omdat ze het niet weten of de coderingen niet kennen.

Mocht je willen mag je gezellig hier langs komen of bij de aankomende Meeting voor o.a. ook vagcom aanpassingen en meteen gezellig wat kletsen:

VAG-COM Meeting zondag 9 december 2012

even uitleg over de opties:

Bochtverlichting via mistlampen als je stuurt en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt

Bochtverlichting via knipperlicht als je knipperlicht aan zet en langzamer rijd dan 30km.h dan gaat je mistlicht aan aan de kant waar je naartoe stuurt

Anti-Carjacking deuren automatisch op slot bij 15km.u en van het slot als je de sleutel uit je contact haalt

Tear wiping voorzijde: wat houdt dit in? als je de voorruit sproet stopt de wisser na een aantal keer en doet niks meer. ALs je die activereerd dan wacht hij nog een aantal seconde en wist nog 1x ( laatste druppels weg vegen)

Spiegelverwarming via achterruit verwarming activeren: hoe wordt de spiegelverwarming anders geactiveerd? met een aparte knop in je deur van de spiegelverstelling

Comfort turn signal aanpassen: wat houdt dit in? als je je knipperlicht hendel 1 tikje geeft knippert hij standaard 3x dit kan je omzetten naar 4 of 5x

Coming home verlichten activeren (door het seinen met grootlicht) als je de auto stil zet en je contact uit en dan een keer met je grootlicht seint dan blijven je koplampen nog een ingestelde waarde na branden waarna ze vanzelf uit gaan

Parkeerlicht activeren: is dit niet standaard? Nee

Seat belt warning off Gordel waarschuwing uit

Verbruiksmeter omzetten naar Km/L staat standaard liter/100km

Dakraam Comfort opening met je sleutel je dakraam bedienen

Gebruikersavatar
Antera
Vagling liefhebber
Berichten: 210
Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 21:14
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door Antera » do 19 sep 2013, 16:25

Geen enkel idee.

Heb volgende week zondag een Skoda meeting bij TVS. Daar zal ik weer de nodige aanpassingen gaan doen.
In het bezit van VCDS/VCP voor afspraak APP of Bel +31 6 15 22 87 09

Voor alle verlagingen ben je welkom al dan niet met montage

Gebruikersavatar
The Boyz
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 09:51

Re: Alles over VAGCOM instellingen

Bericht door The Boyz » wo 16 okt 2013, 08:20

Dakraam Comfort opening met je sleutel je dakraam bedienen

Dit kon niet volgens mijn dealer (de module zat er niet op volgens hun ) de rest is wel allemaal aangepast .

Plaats reactie