Compressor gebruiken

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Compressor gebruiken

Bericht door schmrtzzz » do 28 feb 2013, 22:21

De iPhone-app adviseert om de meegeleverde compressor te gebruiken om de bandenspanning te controleren en op peil te brengen. Wel handig, want dan kun je echt met koude banden meten en pompen. De verkoper vertelde echter dat die compressor daar veel te onbetrouwbaar voor is omdat hij grote afwijkingen vertoont. Nu heeft die man al heel wat onzin verkocht, dus erg serieus neem ik hem niet meer. Iemand?
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

up!coming
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 08:54

Re: Compressor gebruiken

Bericht door up!coming » do 28 feb 2013, 23:21

Ik pomp de banden altijd bij het tankstation iets te hard op. De meters bij het tankstation vertrouw ik niet. Vervolgens breng ik de banden thuis met een bandenspanning meter op de gewenste druk. Dit is uiteraard ook met de compressor te doen, maar dan moet je iedere keer het snoer weer netjes opbergen.

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Compressor gebruiken

Bericht door JCDNL » vr 01 mar 2013, 21:59

Er zit een kern van waarheid in, de compressor is absoluut niet nauwkeurig. Die meters die bij pompen hangen zijn wel stuk betrouwbaarder, maar ik prefereer wel die bij de dealer in de werkplaats hangen. Ik ben het eens met de onzinverkoper ;-)

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Compressor gebruiken

Bericht door Uppert » za 02 mar 2013, 15:45

Die mini compressortjes zijn inderdaad niet al te nauwkeurig. Omdat die bij de pomp dat ook niet altijd zijn en je bij de meesten ook nog eens moet betalen tegenwoordig heb ik laatst een compressor gekocht bij de Gamma toen ze een 20% op alles actie hadden en via internet een gekalibreerde bandenpomp erbij.

Plaats reactie