Middenarmsteun

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door schmrtzzz » ma 11 mar 2013, 16:39

Aha! Dank Nikooos. Plaatje 2 had ik even gemist. En nu begrijp ik waar die tekening op de laatste pagina toe dient (kon al geen chocola maken van die meetlatje daar). Hier kan ik mee verder.
@ Psycho_Mantis: dremels vind ik een beetje eng, ik ga het met een mesje proberen. Maar ook dank.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Horizontaal verschuifbaar

Bericht door schmrtzzz » ma 11 mar 2013, 16:47

Ik meen hier gelezen te hebben dat de armsteun niet alleen in hoogte verstelbaar is, maar ook horizontaal kan worden verschoven, maar ik kan de post niet meer vinden. Kan iemand dit bevestigen?
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Horizontaal verschuifbaar

Bericht door Psycho_Mantis » ma 11 mar 2013, 17:15

schmrtzzz schreef:Ik meen hier gelezen te hebben dat de armsteun niet alleen in hoogte verstelbaar is, maar ook horizontaal kan worden verschoven, maar ik kan de post niet meer vinden. Kan iemand dit bevestigen?
De officele van Seat kan het niet.
Ik kan je helaas niets vertellen over andere armsteunen.

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Horizontaal verschuifbaar

Bericht door BarMove(d)Up » ma 11 mar 2013, 17:43

schmrtzzz schreef:Ik meen hier gelezen te hebben dat de armsteun niet alleen in hoogte verstelbaar is, maar ook horizontaal kan worden verschoven, maar ik kan de post niet meer vinden. Kan iemand dit bevestigen?
Deze heeft een horizontaal verplaatsbare klep: http://shop.udenhout.nl/armsteun_voor_d ... egory_id=0
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door schmrtzzz » ma 11 mar 2013, 18:16

Maar wat betekent dat 'een horizontaal verplaatsbare klep'? Hoever verplaatsbaar? Ook naar voren? En kun je er dan nog steeds stevig op leunen? (Het vervelende van die Udenhout-shop is dat er nul info op die pagina staat.)
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Horizontaal verschuifbaar

Bericht door Sciroccofrank » ma 11 mar 2013, 18:37

Psycho_Mantis schreef:
schmrtzzz schreef:Ik meen hier gelezen te hebben dat de armsteun niet alleen in hoogte verstelbaar is, maar ook horizontaal kan worden verschoven, maar ik kan de post niet meer vinden. Kan iemand dit bevestigen?
De officele van Seat kan het niet.
Ik kan je helaas niets vertellen over andere armsteunen.

De officiële van seat kan dat dus wel :mrgreen: het bovenste deel (het beklede deel)kun je naar voren schuiven ( ongeveer 10 cm) en is dan nog steeds heel stevig en stabiel

Heb 'm er nu ruim 2 maand inzitten en ben er nog steeds heel tevreden over

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Middenarmsteun

Bericht door Psycho_Mantis » ma 11 mar 2013, 18:44

Serieus meen je dat nou?
Ik zal het eens proberen als ik me up weer terug krijg.
Zou ook verklaren waarom hij zo duur was...

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: Middenarmsteun

Bericht door Sciroccofrank » ma 11 mar 2013, 18:58

Psycho_Mantis schreef:Serieus meen je dat nou?
.
Zekers :mrgreen:

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Middenarmsteun

Bericht door merkx352 » ma 11 mar 2013, 20:05

schmrtzzz schreef:Maar wat betekent dat 'een horizontaal verplaatsbare klep'? Hoever verplaatsbaar? Ook naar voren? En kun je er dan nog steeds stevig op leunen? (Het vervelende van die Udenhout-shop is dat er nul info op die pagina staat.)
Sorry , we zullen deze info zsm toevoegen !

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Horizontaal verschuifbaar

Bericht door schmrtzzz » ma 11 mar 2013, 20:26

Sciroccofrank schreef:
Psycho_Mantis schreef:
schmrtzzz schreef:Ik meen hier gelezen te hebben dat de armsteun niet alleen in hoogte verstelbaar is, maar ook horizontaal kan worden verschoven, maar ik kan de post niet meer vinden. Kan iemand dit bevestigen?
De officele van Seat kan het niet.
Ik kan je helaas niets vertellen over andere armsteunen.

De officiële van seat kan dat dus wel :mrgreen: het bovenste deel (het beklede deel)kun je naar voren schuiven ( ongeveer 10 cm) en is dan nog steeds heel stevig en stabiel

Heb 'm er nu ruim 2 maand inzitten en ben er nog steeds heel tevreden over
Kijk hier heb ik wat aan! Veel dank.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Middenarmsteun

Bericht door Nikooos » ma 11 mar 2013, 21:01

Sciroccofrank schreef:
Psycho_Mantis schreef:
schmrtzzz schreef:Ik meen hier gelezen te hebben dat de armsteun niet alleen in hoogte verstelbaar is, maar ook horizontaal kan worden verschoven, maar ik kan de post niet meer vinden. Kan iemand dit bevestigen?
De officele van Seat kan het niet.
Ik kan je helaas niets vertellen over andere armsteunen.

De officiële van seat kan dat dus wel :mrgreen: het bovenste deel (het beklede deel)kun je naar voren schuiven ( ongeveer 10 cm) en is dan nog steeds heel stevig en stabiel

Heb 'm er nu ruim 2 maand inzitten en ben er nog steeds heel tevreden over
Inderdaad werkt helemaal super en stevig. Ben er ook erg blij mee. Vooral de extra opbergruimte :P
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door schmrtzzz » di 12 mar 2013, 22:25

@merkx352

Nou raak ik toch weer in de war. Bij Van Udenhout zijn twee armsteunen verkrijgbaar die (dank voor het toevoegen van de beschrijving) allebei kennelijk horizontaal verstelbaar zijn. De dure is vast de originele. Maar wat is dan het verschil met die goedkopere?
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Middenarmsteun

Bericht door Psycho_Mantis » wo 13 mar 2013, 09:10

Sciroccofrank schreef:
Psycho_Mantis schreef:Serieus meen je dat nou?
.
Zekers :mrgreen:
Kan inderdaad :mrgreen:
Nog een stuk relaxer dus

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door schmrtzzz » wo 13 mar 2013, 10:25

Bijzonder: heb de dealer in de buurt gemaild of-ie hem ook had en wat-ie kost. Dit is het antwoord:
<Natuurlijk kan ik u deze leveren.
Deze armsteun kost € 122,00 Incl. BTW
De montage bedraagt € 45,00 Incl. BTW
Levertijd is 1 werkdag>
Dat zou dus erg meevallen. Wil nu van hem weten of het echt de echte is en dus ook op alle mogelijke manieren verstelbaar.
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Middenarmsteun

Bericht door Psycho_Mantis » wo 13 mar 2013, 10:37

Als je een volkswagen dealer heb benaderd dan is de kans heel groot dat dit niet de originele is, gezien de prijs...
De originele is van seat.

Gebruikersavatar
merkx352
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 05 mar 2012, 15:53

Re: Middenarmsteun

Bericht door merkx352 » wo 13 mar 2013, 10:52

Woon je in de buurt van Den Bosch ? kun je het verschil komen bekijken ! De goedkopere € 122.00 is de versie die Pon levert aan alle vw dealers . Die wij in de shop aanbieden is van oorsprong een Seat artikel en kost wat meer omdat deze op een andere manier bevestigd wordt en dus ook steviger op zijn plaats zou staan. Deze armsteun is in principe door elke dealer te leveren echter zijn deze er vaak niet van op de hoogte en bieden ze je dus alleen de Pon versie aan.
Deze armsteun kost going bij Seat € 197.96 en wij bieden deze online aan voor € 165.95.
Ik zeg niet dat de Pon versie minder is maar de Seat versie is een hele degelijke steun !
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is geworden voor je ?
Gr eric

schmrtzzz
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 04 feb 2013, 09:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door schmrtzzz » wo 13 mar 2013, 10:57

Duidelijk. Dank. Iemand ervaringen met die Pon-steun?
Of een installatie-handleiding zodat ik kan zien hoe hij wordt gemonteerd?
Move Up 60pk BMT 3drs handgeschakeld, rood. Aanpassingen: CC en BC (VAG Techniek) en originele SEAT middenarmsteun (Van Udenhout).

Ederer
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 21:26

Re: Middenarmsteun

Bericht door Ederer » do 14 mar 2013, 10:34

Is het mogelijk om de bekleding van de armsteun los te maken zodat ik deze kan laten vervangen door een andere kleur stof? Ik heb namelijk een beige bekleding. Staat anders niet zo mooi.
Ik hoef alleen maar te weten of de armsteun te demonteren is waardoor ik de stof kan losmaken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Middenarmsteun

Bericht door Psycho_Mantis » do 14 mar 2013, 12:43

Ederer schreef:Is het mogelijk om de bekleding van de armsteun los te maken zodat ik deze kan laten vervangen door een andere kleur stof? Ik heb namelijk een beige bekleding. Staat anders niet zo mooi.
Ik hoef alleen maar te weten of de armsteun te demonteren is waardoor ik de stof kan losmaken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Volgens mij kan je het bij de SEAT steun losmaken.
Als je hem naar voren schuift meen ik een schroef te zien, die mogelijk de bekleding los maakt.

Me vader zei altijd: "als het in elkaar kan, kan het ook weer uit elkaar"

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Middenarmsteun

Bericht door BarMove(d)Up » do 14 mar 2013, 13:43

Psycho_Mantis schreef:
Ederer schreef:Is het mogelijk om de bekleding van de armsteun los te maken zodat ik deze kan laten vervangen door een andere kleur stof? Ik heb namelijk een beige bekleding. Staat anders niet zo mooi.
Ik hoef alleen maar te weten of de armsteun te demonteren is waardoor ik de stof kan losmaken.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Volgens mij kan je het bij de SEAT steun losmaken.
Als je hem naar voren schuift meen ik een schroef te zien, die mogelijk de bekleding los maakt.

Me vader zei altijd: "als het in elkaar kan, kan het ook weer uit elkaar"
Alles kan uit elkaar, maar weer terug in elkaar is altijd maar weer de vraag :lol: .
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Plaats reactie